18 Temmuz 2014 Cuma

Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu Duvar Mozaikleri (1965)

Merhaba :)

Yaz tatilinden istifade İstanbul'daki mozaikleri tekrar tekrar ziyaret ediyorum. Yaz başından beri tekrar Ayasofya, Büyük Saray Mozaikleri, Kariye, İstanbul Arkeoloji müzelerini tekrar ziyaret edip mozaikler karşısında saatler geçirdim :) Dün ise sürekli önünden geçtiğim ama bir türlü fırsat bulup duramadığım, Unkapanı IMÇ Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu duvar mozaiklerini inceleyip fotoğraflama şansı buldum ve hayran kaldım. Bedri Rahmi'nin figüratif İstanbul'una, anneminde bir dönem Mehmet Eyüboğlu yazma atölyesine gitmiş olması nedeniyle, aşinaydım. Fakat Eren Eyüboğlu mozaiklerini ilk kez gördüm ve kendine özgü tarzına, renk kullanımına, figürlerine, desenlerine vuruldum :) Mutlaka görülmeli, dokunulmalı, seyredilmeli...






Seyredilmeli derken... aslında Eren Eyüboğlu mozaik duvarı için bu saydıklarımı yapmanın çok da kolay olmadığını belirtmeliyim. Kebapçıya kiralanmış mekanda dış duvar konumundaki mozaiklere, önüne dizilmiş güneş şemsiyeleri nedeniyle, ulaşmak imkansız gibi... Gidip bu kadar değerli bir mozaiği şemsiyelerle kapatmış kebapçıya laf etmek yersiz.. onun anlayışı o kadar.. derdimiz kebapçının bunu yapmasına, duvarı kendi malı gibi kullanmasına izin veren, hatta oranın kebapçıya kiralanmasına izin veren zihniyet tabii... Aynı zihniyet sayesinde IMÇ'nin yakın zamanda yıkılıp AVM'ye dönüşeceğinden de eminim ne yazık ki :( Dükkanlarda çalışanlar da bu durumu endişeyle bekliyor ve izliyor.. Bu durumda mozaiklerin akıbeti ne olur göreceğiz.. Eyüboğlu ailesi mozaiklere sahip çıkacaktır eminim ama yine de Türkiye'ye ait değerlerin ve sanatın devlet tarafından bu kadar değersiz görüldüğü bir dönemde endişelenmemek imkansız...

Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu duvar mozaikleri detay fotoğraflarına aşağıdaki linkteki flickr albümü ile ulaşabilirsiniz.

https://www.flickr.com/photos/mozaikci/sets/72157645340258547/

Sevgiler :)

3 yorum: