7 Temmuz 2014 Pazartesi

Tanrıça/Cello Mozaik Tablo Yapım Aşamaları

Merhaba :)

Yaz tatilinde mozaik atölyesi kapalı ve kurslara eylül ayı sonuna kadar ara veriliyor. Ben ise bu dönemde İstanbul'da olduğum zamanlarda mozaik çalışmalarıma devam ediyorum. Bu yaz için 3 tanrıça formlu çizim yaptım. Bu yaz için amacım, bu çizimleri mozaiğe dönüştürmek ve taaa geçen ekim ayında başlamış olduğum Ejder mozaiğini tamamlamak. Hepsini tamamlandıkça bloğumda yapım aşamalarını ve teknik bilgilerini paylaşacağım. Ayrıca geçen dönem mozaik kurslarında gerçekleştirilen mozaiklerin yapım aşamalarını paylaşmayı da bitiremedim :( Fotoğrafları düzenleyip öğrencilerimin mozaiklerini de yaz boyu yine paylaşmayı umuyorum.

Aşağıdaki fotoğraflarda 35x40 ahşap üzeri tanrıça mozaik üçlemesi çizimlerimi görüyorsunuz. Genellikle pastel boya ile çizim defterime yaptığım tasarımları ahşap üzerine tekrar çizerek çalışıyorum.


Çizimin, renk ve andamento (mozaik parçaları döşeme stili) planlamasının ardından, desene uygun cam kırma ve döşeme başlıyor. Bu mozaikte önce tanrıça/cello formunun dış çizgileri ile mozaiğe başladım.


Ardından, dış çizgilere uyumlu olarak cam ile bir döngü oluşturarak tanrıça/cello formunun iç kısmını tamamladım.


Mozaiği ortadan kesen bakır renkli form cello yayını temsil ediyor.


Notaları ufacık sayfalara sığdırmak konusunda ise biraz düşünmem gerekti. Notaları yapacağım siyah camlar çok ince olacağı için, mozaik tamamlandığında yapılacak siyah derz içinde kaybolacaklardı. Birkaç denemeden sonra, önce notasız sayfaları oluşturup, mozaik döşemesini tamamlayıp, tüm mozaiği derzledikten sonra notaları keserek derzlenmiş sayfa formlarının üzerine yapıştırmaya karar verdim. Anlatımı karışık fakat aşağıda göreceksiniz :)


Notasız sayfaların tamamlanmasının ardından mozaiğin arka plan döşemesini iki ton parlak turkuaz renkli cam ile su yolu şeklinde yaptım.


Her zamanki gibi imzamı atmayı unuttuğum için, birkaç cam söküp imzamı atmam gerekti :) Eskiden imzalarımı mozaik tamamlanıp dezlendikten sonra cam boyası kontür kalemi ile atar üzerini verniklerdim. Şimdi ise ne kadar küçük olursa olsun, imzamı yine kullandığım malzeme ile mozaik içine atmaya çalışıyorum. Her seferinde imzayı unutup o bölümdeki taşları söküp tekrar yapmam gerekse de :)


Arka plan çalışması, dalgayı bozmamak gerektiği için dikkatli çalışmayı gerektirse de keyifliydi.


Aşağıdaki fotoğrafta mozaiğin döşemesinin bitmiş halini görüyorsunuz. Ardından mozaik siyah renkte derzlendi.


Derzin ardından ise ufacık kırılan nota formlu camlar sayfaların üzerine yapıştırıldı. Notaların yapıştırılmasında cam üzeri cam çalışılıyor olduğu için şeffaf soğuk silikon kullandım.


Aşağıda mozaiğin tamamlanmış halini görüyorsunuz.

 

Sevgiler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder