11 Temmuz 2013 Perşembe

2012-2013 Dönemi Ayça Bumin Mozaik Kursu Kursiyer Mozaikleri 9

Merhaba :)

Bugün paylaşacağım mozaik, yine ünlü bir ressamın eserinin mozaik röprodüksiyonu. Geçtiğimiz dönem kurslarında, öğrencilerimden biriyle çalıştığımız diğer bir proje ise Raffaello'nun "Madonna on the chair" eserinin mozaik röprodüksiyonu idi.


Mozaiği file üzeri mermer olarak çalıştık. Gözlerdeki ifade mozaiğin en önemli kısmını oluşturuyordu ve öğrencimle birlikte bu ifadeyi mükemmel verebildiğimizi düşünüyorum.


Mermer plakalarındaki ton geçişleri ve damarları kullanarak, her rengin tonlarını kullandık ve bu şekilde mozaikte derinlik sağladık.


Bu mozaikte, gölgelendirmelerin ve kıvrımlardaki derinliklerin ayrı bir önemi vardı. Arka planda ise, kadın ve çocuğu tamamen öne çıkartmak amacıyla, tek renk düz döşeme gerçekleştirdik ve çok güzel bir sonuç aldık.


Sevgiler:)

2 yorum:

  1. bunlar ne kadar güzel çalışmalar böyle...bayıldım her birine...ben resim öğretmeniyim. öğrencilerimle okulun duvarına mozaik yapma gibi bi hayalim var. yalnız tekniği bilsemde malzemeler hakkında çok bi bilgim yok. eğer size zahmet olmazsa beni bu konuda biraz bilgilendirebilirmisiniz. bir duvar büyüklüğünde mozaik ilk çalışma için fazlamı büyük olur:( ayrıca her türlü renkleri mermerde nasıl bulabiliyorsunuz. işte bu konularda çok eksiğim var. eğer paylaşmak haricinde öğretmektende keyif alıyorsanız. sizden birşeyler öğrenmek isterim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:) Mozaik sanatı ile ilgilenmenize çok sevindim. Başlangıç için duvar büyüklüğünde bir çalışmayı tavsiye etmiyorum. Yine de çaışacaksanız, fayans ve seramik yapıştırma harcı kullanmanızı öneririm. Böylelikle daha büyük parçalar kırarak çalışabilirsiniz. Verdiğim mozaik kursları ve tek günlük mozaik workshopları hakkında bilgi almak için mozaikkursu@rocketmail.com adresine e-posta gönderebilirsiniz. Sevgiler.

      Sil